Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2016

Καλαϊτζής, Κακίσης, Σαββόπουλος


Ο Κακίσης γράφει για τον Καλαϊτζή που σκιτσογραφεί τον Σαββόπουλο που τραγουδάει. Από το σπάνιο Μέρη που χάσανε τη μαγεία τους, του 1985. Ο Γιάννης Καλαϊτζής, ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες σκιτσογράφους, πέθανε την Παρασκευή σε ηλικία 71 ετών.



Η δεύτερη πολιορκία του Παρελθόντος


του Σωτήρη Κακίση


Οι άνθρωποι που μιλάνε για άλλους ανθρώπους και θαυμάζουν: Αυτοί σώζουν τη μαγεία, ξαναϋψώνουν τους τόπους, πολιορκούν το παρελθόν ηρωικά, εκστρατεύουν και κατακτούν τα ατυχή αισθήματα, καλλιτεχνίζουν. Οι άνθρωποι που μιλάνε για άλλους ανθρώπους και πράξεις ή λόγια είναι μαζί μου και ζούνε παραπλήσια ζωή στον ντουνιά/κόσμο.

Γιάννη Καλαϊτζή που άφησες τον Διονύση Σαββόπουλο να περπατήσει στους δρόμους του κόμικ σου, με βοήθησες να πετύχω θέατρο μέσα στο θέατρο, ένα απ’ τα πιο μαγικά κόλπα των παλιών. Αυτή τη στιγμή είναι τρία τα αλλεπάλληλα επίπεδα των ιστοριών. Ο Καλαϊτζής που έχει τον Σαββόπουλο να λέει, εγώ που έχω τον Καλαϊτζή και το κόμικ του. Εσείς που διαβάζετε.

Παίρνω την άδειά σου και ελευθερώνω πάλι (το’ χα ξανακάνει, πάντως, και στα ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΑΝ ΑΣΤΕΙΑ ΑΣΤΡΑ) τα ονόματα. Μπαίνουν, σαν να ’ναι δικό τους το βιβλίο μου, και μιλάνε ωραία, γοητευτικά· οι γόητες των αναγνωστών μου!

Δεν υπάρχουν σχόλια: